Assalamualaikum...

Shaklee Independent ID 884995 SMS / WhatsApp 0194511649.Saya merupakan Pengedar SAH Shaklee di kawasan Puncak Alam, Shah Alam 2, Meru, Saujana Utama.

http://www.facebook.com/pages/Vitamin-Terbaik-Teratak-Niagaku/303766139738790?sk=info

"Barangsiapa yang bertakwa kepada Allah, nescaya Allah akan lepaskan ia dari masalah hidup Dan diberikannya rezeki dari sumber yang tidak diduga. Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan ( yang dikehendaki ) Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu."

Thursday, March 27, 2014

Kekal sihat bersama Shaklee Garlic Complex

~ Assalamu`alaikum w.b.t. ~
Salam sejahtera.

Tidak gemar bawang putih



Bawang putih, atau dalam bahasa inggeris dipanggil garlic, sejenis makanan yang kurang digemari oleh ramai orang.

Mungkin disebabkan oleh bau yang kurang enak yang dikeluarkan oleh orang yang memakannya, atau mungkin juga berpotensi mengakibatkan tubuh badan seseorang berbau kurang sedap.

Walau bagaimanapun, memakan bawang putih mempunyai banyak kelebihannya.

Khasiat bawang putih


Bawang putih dapat membantu untuk mengubati berbagai macam penyakit, antaranya:

  1. Mengubati diabetis. Bawang putih sangat bermanfaat untuk mengawal kadar gula dalam darah. Oleh itu, penghidap diabetis disarankan untuk memakan bawang putih.
  2. Melancarkan peredaran darah. Salah satu manfaat bawang putih adalah melancarkan peredaran darah dan membuka pembuluh darah yang tersumbat.
  3. Mengawal berat tubuh badan. Bawang putih memiliki kandungan unik yang dapat membantu menahan keinginan untuk makan. Di samping itu, bawang putih juga membantu meningkatkan metabolisma sehingga kalori dalam tubuh dibakar dengan aktif dan hasilnya berat badan dapat diturunkan.
  4. Membantu penyembuhan penyakit kulit. Bawang putih terbukti mempunyai khasiat anti radang, melawan jangkitan dan bakteria. Oleh itu, bawang putih terbukti berkesan mencegah dan mengubati panyakit pada kulit.
  5. Mengubati radang kerongkong. Kepada individu yang sedang demam dan mengalami rengsa kerongkong, mengunyah bawang putih membantu menyembuhkan radang kerongkong.
  6. Mengatasi keracunan. Bawang putih mengandungi anti-oksidan yang mampu untuk membantu menyingkirkan racun di dalam tubuh bada.
  7. Meredakan lenguh. Manfaat bawang putih yang lain mampu membantu melegakan lenguh pada otot dengan memicit dan menyapu bawang putih pada bahagian yang lenguh, termasuk kepada penderita arthritis.
  8. Menyembuhkan luka. Orang zaman dahulu sering menggunakan bawang putih sebagai ubat tradisional dalam menyembuhkan luka-luka, dengan cara menyapu bawang putih yang sudah dihancurkan ke atas luka dan dibalut.
  9. Menghilangkan jerawat. Bawang putih memiliki kandungan anti-oksidan yang tinggi yang mampu membunuh bakteria penyebab jerawat. Caranya, sapukan bawang putih ke bahagian terkena jerawat secara perlahan-lahan dengan kerap. In syaa Allah jerawat akan beransur-ansur hilang.
  10. Menyuburkan rambut. Kandungan bahan aktif pada bawang putih membantu mengatasi masalah rambut rapuh. Caranya, gosokkan bawang putih yang dilenyekkan ke kulit kepala sehingga rata.

Shaklee Garlic Complex


Setelah mengetahui kebaikan bawang putih, mari kita berkenal-kenal dengan produk bawang putih yang dikeluarkan oleh Shaklee, diberi nama Shaklee Garlic Complex.

Kandungan di dalam Shaklee Garlic Complex

Allisin adalah sebatian yang berasal daripada bawang putih dan berfungsi untuk banyak tindakan yang berfaedah. Allisin tidak terdapat di dalam bawang putih biasa sebaliknya ia dihasilkan apabila bawang putih tersebut dipotong halus atau dihancurkan. Bawang putih secara tradisinya digunakan untuk melegakan batuk, selsema dan membantu peredaran darah yang baik.

Setiap tablet Shaklee Garlic Complex mengandungi 500mg bawang putih.

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.
Selepas mengetahui bagaimana khasiat bawang putih bertindak sebagai ANTIBIOTIK SEMULAJADI badan kita, marilah kita sama-sama mengubah cara hidup ke arah yang lebih sihat, dengan mengamalkan pengambilan bawang putih untuk melawan serangan bakteria, terutama ketika diserang batuk mahupun selsema.

Bawang putih turut membantu membersihkan darah, dan menggalakkan peredaran darah yang baik. Semoga usaha kita yang kecil ini dapat membantu menaiktarafkan lagi kesihatan kita sekeluarga, tanpa perlu bergantung kepada ANTIBIOTIK yang diberikan oleh pihak klinik, mahupun hospital.

Sekiranya anda menghadapi kesukaran untuk makan atau mengunyah bawang putih yg asli, anda boleh mencuba suplemen bawang putih semulajadi dari Shaklee, iaitu Shaklee Garlic Complex, dengan Spearmint dan Rosemary, serta khasiat penuh Allisin!



*Sumber: http://www.genkimomma.net

Salam ukhuwah dari saya yang menulis.


~ Wassalamu`alaikum w.b.t. ~

* DISCLAIMER: 
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 


Kami ialah Pengedar Sah Shaklee anda di Puncak Alam, Shah Alam 2, Sungai Buloh dan Shah AlamPenghantaran produk Shaklee menggunakan khidmat kurier ke seluruh Malaysia. Hubungi kami di naiey08[@]yahoo.com, atau SMS/WhatsApp ke 019-451 1649 (Naizatul). Jom LIKE FanPage Vitamin Terbaik Teratakniagaku untuk mengetahui Promosi Shaklee serta TIPS kesihatan terkini! 


Sihat Bervitamin
I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Naizatul Hasma (Nai)

ID No. 884995
SMS/WhatsApp : 019-4511649
Email : naiey08@yahoo.com
Fanpage : Vitamin Terbaik Teratakniagaku

No comments :

Post a Comment