Assalamualaikum...

Shaklee Independent ID 884995 SMS / WhatsApp 0194511649.Saya merupakan Pengedar SAH Shaklee di kawasan Puncak Alam, Shah Alam 2, Meru, Saujana Utama.

http://www.facebook.com/pages/Vitamin-Terbaik-Teratak-Niagaku/303766139738790?sk=info

"Barangsiapa yang bertakwa kepada Allah, nescaya Allah akan lepaskan ia dari masalah hidup Dan diberikannya rezeki dari sumber yang tidak diduga. Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan ( yang dikehendaki ) Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu."

Monday, April 14, 2014

Atasi Masalah Perut Buncit



Perut buncit sememangnya sinonim dalam kehidupan masyarakat di Malaysia.
Fenomena ini walaupun dianggap memalukan namun setiap individu sukar mengelak daripada terjebak.

Perut buncit ini adalah masalah biasa yang dihadapi oleh wanita mahupun lelaki. Masalah ini juga merupakan tanda awal kepada pelbagai penyakit seperti obesiti, tekanan darah tinggi, sakit sendi, dan tidak mustahil sakit jiwa atau kemurungan.




Terdapat cara yang sesuai untuk lelaki mahu pun wanita bagi mengatasi masalah mempunyai perut buncit.

Tidak salah untuk mencubakan?

Antara cara-cara untuk mengempiskan perut adalah:





1. Minum Air Masak Yang Banyak.
Apabila tubuh badan kita menerima sumber air yang banyak, keadaan itu akan mencairkan kuantiti sodium dalam tubuh badan sehingga membolehkan kuantiti air yang keluar dari tubuh badan juga meningkat. Mendapatkan jumlah air yang banyak juga akan menjaminkan fungsi hempedu yang lebih efektif sewaktu proses pembuangan air berjalan dengan lancar.


2. Makan Perlahan-lahan.
Ketika menjamah makanan, kita tidak digalakkan makan dengan cepat kerana udara akan terkepung di dalam usus dan seterusnya membentuk gas yang menggalakkan perut menjadi perut buncit. Makanan yang tidak dikunyah sehingga kecil juga tidak dapat dicerna dengan sempurna yang seterusnya menyebabkan proses kembung perut berlaku.


3. Kurangkan Garam Dalam Makanan.
Terlalu banyak garam dalam proses diet akan menambah ekstrak sodium terhadap cairan dalam tubuh dan melambatkan mekanisme proses pengeluaran air dari sel badan. Akibatnya, perut akan menjadi kembung dengan gas-gas yang terbentuk. Lama kelamaan, perut buncit pun boleh berlaku.


4. Makan Makanan Yang Penuh Serat.
Serat adalah elemen yang penting dalam piramid makanan. Untuk mengimbangi kuantiti air dalam tubuh badan, amalan memakan sayur-sayuran hijau dan buah-buahan seperti epal dan pear dapat membantu dalam proses penjagaan dari mendapat penyakit perut buncit ini.


5. Kesan Pengambilan Ubat.
Terdapat juga kajian yang dilakukan mengatakan, pengambilan pelbagai jenis ubat-ubatan menjadi salah satu punca perut menjadi perut buncit. Sebagai contoh, ubat Aspirin yang terlalu kerap diambil akan menyebabkan timbulnya penyakit lain seperti sembelit.


6. Hindari Sembelit.
Sembelit berlaku apabila seseorang itu mengalami masalah dalam pembuangan danhanya membuang tidak lebih dari tiga kali seminggu. Sebagai akibat dari penyakit ini, perut akan mengumpul gas-gas yang berlebihan dan merangsang isi perut mengumpul lemak-lemak yang boleh menyebabkan kekembungan dan perut buncit. Oleh itu, pengambilan serat adalah digalakkan.


7. Lakukan Senaman atau Bersukan.
Bersukan sebanyak tiga kali seminggu dapat membantu meningkatkan kadar metabolisme dalam tubuh badan yang bagus untuk pembakaran dan pemecahan lemak.Bersukan akan membantu menggerakkan cairan berlebihan dalam perut dan dikeluarkan dari tubuh badan sebagai peluh. Ini seterusnya akan mengekalkan bentuk badan seseorang yang sesuai dengan ketinggian dan berat badan.

Petua Tradisional Kempiskan Perut


Petua 1
Bagi lelaki/wanita yang mengalami masalah perut buncit, ambil sedikit kapur makan dan sebiji limau purut yang telah di perah jusnya.kapur dan limau tadi dicampur dan digaul hingga sebati. Amalkan sapu disekeliling perut sebelum masuk tidur biarkan kering sehingga pagi. Amalkan selalu, memang pedih tapi lama-lama buat boleh slim balik. insha Allah..

Petua 2
Petua yang mudah dan kos yang murah. Ambil limau nipis yang telah dicampur dengan teh tanpa gula untuk tiap-tiap hari kemudian diminum. Amalkan meminum air ini dan insyaallah perut anda yang buncit akan menjadi kempis. Petua ini untuk orang yang tiada mengidap sebarang penyakit. Selamat mencuba


Petua 3
Bertungku dengan konsisten... Ni petua mak aku... haha.. tapi tak berapa nak rajin la nak bertungku... Sebab tu ada alat senaman yang dicipta pasang kat perut pastu bergetar, aku rasa inspirasi dari tungku la ni.. 

Petua 4
Minum selepas 15 minit habis makan. Yang ni pun kena cuba buat gak.. sebab dah selalu lepas makan terus minum air... tu yg susah nak ubah tu.

Petua 5 
Amalkan minum air limau suam jika ambil makanan berlemak dan berminyak. Yang ni memang aku biasa praktikkan... Tujuannya, asid dalam limau boleh menyahkan lemak dari bertakung dalam badan... Untuk kesihatan jantung juga ni tau... Jangan lepas makan nasi lemak minum minuman bersusu, bahaya tau jika amal selalu macam tu... sebab lemak tak boleh nak diurai dengan baik... Kalau tak suka limau, air jus buah pun ok... limau sunquick suam pun takpe... 

Kredit to : ping.busuk.org

Selain itu juga, anda boleh mencuba produk Shaklee yang mempunyai pelbagai fungsi untuk membantu anda mengempiskan perut.


Kenapa set ini membantu untuk anda mudah kempis perut yang buncit itu?

1. Herblax dan Alfalfa membantu proses detoks dan melawaskan perut anda. Masalah kurang lawas adalah antara punca perut buncit. Pengambilan dua produk ini membantu anda lawas di pagi hari setiap hari.

2. Lecithin memecahkan lelemak yang terdapat di dalam badan dan juga pemakanan anda. Lemak degil ubatnya adalah lemak juga untuk dipecahkan.

3. Cinch Tea untuk meningkatkan metabolisme badan anda. Anda akan berpeluh-peluh dan lelemak dibakar dengan lebih pantas. Stress kan dah macam-macam diet buat tapi perut macam itu juga, jarum penimbang pun tidak turun-turun. Puncanya adalah metabolisme badan anda rendah.

4. Option : Cinch Shake adalah sumber protein yang mempunyai leucine bagi mengekalkan otot badan.Bahasa mudahnya, badan anda akan jadi firm dan tiada lagi spare tayar di sana sini. Mesti tak seronok bila berat badan turun tapi badan menggeleber.

Kredit to :www.mychibibox.com

Jom makan SHAKLEE untuk sihat!


* DISCLAIMER: 
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Kami ialah Pengedar Sah Shaklee anda di Puncak Alam, Shah Alam 2, Sungai Buloh dan Shah AlamPenghantaran produk Shaklee menggunakan khidmat kurier ke seluruh Malaysia. Hubungi kami di naiey08[@]yahoo.com, atau SMS/WhatsApp ke 019-451 1649 (Naizatul). Jom LIKE FanPage Vitamin Terbaik Teratakniagaku untuk mengetahui Promosi Shaklee serta TIPS kesihatan terkini! 


Sihat Bervitamin

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Naizatul Hasma (Nai)
ID No. 884995
SMS/WhatsApp : 019-4511649
Email : naiey08@yahoo.com