Assalamualaikum...

Shaklee Independent ID 884995 SMS / WhatsApp 0194511649.Saya merupakan Pengedar SAH Shaklee di kawasan Puncak Alam, Shah Alam 2, Meru, Saujana Utama.

http://www.facebook.com/pages/Vitamin-Terbaik-Teratak-Niagaku/303766139738790?sk=info

"Barangsiapa yang bertakwa kepada Allah, nescaya Allah akan lepaskan ia dari masalah hidup Dan diberikannya rezeki dari sumber yang tidak diduga. Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan ( yang dikehendaki ) Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu."

Wednesday, April 2, 2014

Punca sakit lutut dan penawarnya

~ Assalamu`alaikum w.b.t. ~

Salam sejahtera.

Sakit lutut



Sakit lutut adalah antara sakit sendi yang sering dialami oleh berbagai peringkat umur.

Namun bukan semua sakit lutut itu berpunca dari sebab yang sama.


Jenis masalah lutut

· Sakit apabila hendak naik turun tangga, mencangkung atau sembahyang.
Sakit lutut sebegini kerap berlaku pada kaum wanita, terutama yang aktif berkerja serta menjaga rumah tangga. Puncanya adalah dari kepala atau tempurung lutut. Pada peringkat awal beberapa tekinik senaman untuk menguatkan sendi ini amat mujarab. Sila lihat cara latihan ini dilakukan.

· Lutut bengkak dan sakit setelah baru tercedera.
Kecederaan lutut akibat kecederaan sukan atau jalanraya boleh disebabkan oleh kecederaan serius kepada ligament atau struktur lain didalamnya. Mengetahui langkah langkah awal dapat membantu mengurangkan sakit, bengkak serta rawatan lanjutan yang patut dilakukan.

· Lutut sering terpelecok setelah tercedera seketika dahulu
Akibat kecederaan sukan atau jalanraya beberapa minggu atau bulan sebelumnya kini lutut menjadi tidak stabil dan senang terpelecok menyebabkan seseorang itu was was melakukan akitiviti aktiviti lasak.

· Lutut sakit, bengkak dan membengkok.
Akibat kehausan selaput rawan lutut, menyebabkan lutut sentiasa sakit, bengkak dan membengkok. Ketahui rawatan yang dapat dilakukan.

·Lain lain masalah lutut yang jarang dialami

Penawar dari Shaklee

Shaklee menawarkan beberapa suplemen bagi membantu merawat sakit lutut.
Terdapat 3 jenis suplemen yang ditawarkan, iaitu:-

  • OsteMatrix™
  • Advanced Joint Health Tablet
  • OmegaGuard™





*Sumber: http://cederalutut.blogspot.com/


Salam ukhuwah dari saya yang menulis.
~ Wassalamu`alaikum w.b.t. ~



* DISCLAIMER: 
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 


Kami ialah Pengedar Sah Shaklee anda di Puncak Alam, Shah Alam 2, Sungai Buloh dan Shah AlamPenghantaran produk Shaklee menggunakan khidmat kurier ke seluruh Malaysia. Hubungi kami di naiey08[@]yahoo.com, atau SMS/WhatsApp ke 019-451 1649 (Naizatul). Jom LIKE FanPage Vitamin Terbaik Teratakniagaku untuk mengetahui Promosi Shaklee serta TIPS kesihatan terkini! 


Sihat Bervitamin
I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Naizatul Hasma (Nai)

ID No. 884995
SMS/WhatsApp : 019-4511649
Email : naiey08@yahoo.com
Fanpage : Vitamin Terbaik Teratakniagaku

No comments :

Post a Comment