Assalamualaikum...

Shaklee Independent ID 884995 SMS / WhatsApp 0194511649.Saya merupakan Pengedar SAH Shaklee di kawasan Puncak Alam, Shah Alam 2, Meru, Saujana Utama.

http://www.facebook.com/pages/Vitamin-Terbaik-Teratak-Niagaku/303766139738790?sk=info

"Barangsiapa yang bertakwa kepada Allah, nescaya Allah akan lepaskan ia dari masalah hidup Dan diberikannya rezeki dari sumber yang tidak diduga. Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan ( yang dikehendaki ) Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu."

Friday, April 18, 2014

Bagaimana nak kuruskan badan cara Shaklee (Episod 6)

Selain daripada pemakanan, aktiviti fizikal juga memainkan peranan dalam membantu menurunkan berat badan dengan efektif dan pantas.
Antara senaman yang boleh diamalkan adalah breeze walking, jogging, skipping, berbasikal dan window shopping :-)

Sebelum memulakan sebarang senaman, perkara terpenting sekali adalah aktiviti memanaskan tubuh badan, atau dipanggil warming up.
Mengapa warming up penting?
Warming up penting untuk mempersiapkan tubuh badan terutamanya otot-otot dan sendi-sendi untuk aktiviti senaman yang seterusnya.
Kegagalan ber warming up mungkin mengundang kekejangan kepada anggota dan seterusnya mungkin boleh mebawa kepada kecederaan atau kematian.

Warming up boleh dibuat bermula dari atas tubuh dan turun ke bawah; dalam erti kata lain, bermula dari kepala hingga turun ke kaki.
Antara langkah-langkah warming up yang popular dan saya sendiri amalkan adalah:

1- Gunakan kedua-dua tangan untuk menolak dagu dongak ke atas, tekan belakang kepala tunduk ke bawah, telengkan kepala ke kanan dan seterusnya ke kiri.

2- Silangkan tangan kanan ke kiri merentasi dagu, gunakan tangan kiri untuk tarik siku kanan; Ulang langkah ini dengan menyilangkan tangan kiri ke kanan merentasi dagu, gunakan tangan kanan untuk tarik siku kiri.

3- Cekak pinggang dan golekkan pinggang mengikut arah pusingan jam; Ulang langkah ini dengan menggolekkan pinggang melawan arah pusingan jam.

4- Bengkokkan lutut kanan ke hadapan, luruskan keseluruhan kaki kiri ke belakang, kedua-dua tangan menekan bahagian atas lutut kanan ke bawah, badan dalam posisi tegak, pandang ke hadapan; Ulang langkah ini dengan membengkokkan lutut kiri ke hadapan, luruskan keseluruhan kaki kanan ke belakang, kedua-dua tangan menekan bahagian atas lutut kiri ke bawah, badan dalam posisi tegak, pandang ke hadapan.

5- Putar pergelangan kaki kanan mengikut arah pusingan jam, ulang dengan mengikut arah lawan pusingan jam; tukar kepada kaki kiri, putar pergelangan kaki kiri mengikut arah pusingan jam, ulang dengan mengikut arah lawan pusingan jam.

Nota: Kesemua langkah dan gerakan dilakukan dalam kiraan 8.

Tips ke-26 hingga ke-30

26. Jika anda mengalami berat badan yang berlebihan, air limau nipis yang anda minum boleh menurunkan berat badan anda.

Caranya: Sediakan dua biji limau nipis atau limau kasturi setiap hari, setelah itu perah airnya ke dalam gelas yang berisi dengan air sejuk, masukkan ke dalam peti sejuk. Setelah itu bolehlah dijadikan air minuman setiap kali selepas anda makan tengahari dan makan malam. Cara ini boleh diikuti dengan senaman ringan. Amalkanlah meminumnya selama sebulan, berat badan anda akan beransur turun.


27. Ambil 3 sudu besar serbuk teh cina dan rendam dalam air. Tapis dan campurkan dengan air perahan limau nipis. Amalkan selalu meminumnya 2 kali sehari iaitu sebelum sarapan dan sebelum tidur.


28. Jika anda mengalami masalah berat badan, air asam jawa baik dijadikan minuman harian. Air asam jawa akan mengurangkan kadar lemak dalam badan anda. Caranya: Ambil sebuku asam jawa, ramas ke dalam air sebanyak segelas. Masukkan ke dalam peti sejuk, anda jadikan minuman, selepas anda makan tengahari atau makan malam. Amalkan setiap hari, anda akan dapati tubuh anda akan bertambah segar dan langsing.


29. Nak Turunkan Berat Badan
Selepas makan amalkan meminum Teh Hijau atau Teh Cina tambah dengan serbuk Kayu Manis dan Madu


30. Badan Langsing Selepas Bersalin
Untuk mengelakkan badan menjadi gemuk selepas bersalin, cuba petua berikut:-

Ambil 5 halia bara ( Halia Cina )
10 biji lada hitam
30 ekor ikan bilis.

Tumbuk kesemua sehingga lumat. Perahkan air Limau Nipis. Dan makanlah bersama nasi panas waktu pagi dan malam, setiap hari sewaktu dalam pantang.

Sumber: http://anierudy.blogspot.com/

Kurus Gaya Shaklee!

Apakah itu Lecithin?

Lecithin merupakan antara hot stuff produk Shaklee. Ramai yang mengambil lecithin untuk mengawal berat badan. Lecithin Shaklee adalah berasaskan soya. Soya merupakan sumber lecithin paling kaya, paling best dan bebas kolestrol. Perlu diingat bahawa sistem badan kita tidak boleh menghasilkan lecithin dengan sendiri. Justeru, kita disarankan untuk mengambil lecithin berasakan soya ini untuk melancarkan pengurusan berat dan sistem badan kita.

Kebaikan Lecithin Shaklee salah satunya adalah sebagai pemecah lemak dan ianya sesuai untuk ibu menyusu. Amaran kepada ibu menyusu jangan sembarangan makan produk kuruskan badan, nanti  ibu tak kurus, anak yang kurus dan kadang-kadang kita tak tahu pun kesan sampingan produk pelansingan di pasaran untuk jangka masa panjang.

Lecithin bagus untuk ibu menyusu yang mahu kurus, slim, ramping dan langsing.

Apa yang istimewa, Lecithin Shaklee ni bebas kolestrol. Bagi yang beli Lecitin bertujuan utk mengawal berat badan boleh ambilnya selepas heavy meal.. 6 tablet/day.. Jangan tak tahu Lecithin Shaklee ini banyak bonus extravaganza! Lecithin Shaklee ni ada banyak fungsi lain selain pemecah lemak.

Kebaikan Lecithin Shaklee

- Lecithin membantu mencegah penyakit yang berkaitan dengan lebihan lemak dalam badan, seperti darah tinggi, stroke, sakit jantung dan lain- lain. ini kerana lecithin bertindak sebagai pelarut lemak.
- Lecithin memecahkan lemak, dan jika diambil untuk mengurangkan berat badan, dan jika anda turut bersenam, lecithin mampu membakar lemak dengan lebih cepat.
- Lecithin juga berperanan dalam penyerapan zat- zat penting dari saluran darah ke dalam sel badan kita.
- Lecithin membantu melindungi sel darah merah kita daripada serangan virus dan bakteria.
- Lecithin sangat baik untuk meningkatkan daya ingatan. sebab itu lecithin dapat membantu mengelakkan kita daripada penyakit seperti alzheimer disease. lecithin adalah makanan otak dan saraf.
- Lecithin dapat membantu masalah insomnia. ianya sumber kepada hormon neurotransmitter yang membantu proses tidur.
- Lecithin adalah asid lemak yang penting bagi paru- paru bagi mencairkan mukus dan melegakan irritation.
- Lecithin membantu mencegah eczema, kerana ia adalah zat kecantikan (untuk kulit, rambut).
- Lecithin bertindak sebagai pelincir kepada sendi- sendi badan kita.
- Lecithin diperlukan dalam penghasilan hormon epinephrine yang diperlukan bagi mencegah simptom menopause dan PMS.




Jom makan SHAKLEE untuk sihat!


Ingin dapatkan Shaklee Lecithin?
Hubungi Naizatul, sms / whatsapp / viber : 019 4511 649.


* DISCLAIMER: 
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 


Kami ialah Pengedar Sah Shaklee anda di Puncak Alam, Shah Alam 2, Sungai Buloh dan Shah AlamPenghantaran produk Shaklee menggunakan khidmat kurier ke seluruh Malaysia. Hubungi kami di naiey08[@]yahoo.com, atau SMS/WhatsApp ke 019-451 1649 (Naizatul). Jom LIKE FanPage Vitamin Terbaik Teratakniagaku untuk mengetahui Promosi Shaklee serta TIPS kesihatan terkini! 


Sihat Bervitamin
I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Naizatul Hasma (Nai)

ID No. 884995
 SMS/WhatsApp : 019-4511649
 Email : naiey08@yahoo.com
 Fanpage : Vitamin Terbaik Teratakniagaku

No comments :

Post a Comment