Assalamualaikum...

Shaklee Independent ID 884995 SMS / WhatsApp 0194511649.Saya merupakan Pengedar SAH Shaklee di kawasan Puncak Alam, Shah Alam 2, Meru, Saujana Utama.

http://www.facebook.com/pages/Vitamin-Terbaik-Teratak-Niagaku/303766139738790?sk=info

"Barangsiapa yang bertakwa kepada Allah, nescaya Allah akan lepaskan ia dari masalah hidup Dan diberikannya rezeki dari sumber yang tidak diduga. Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan ( yang dikehendaki ) Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu."

Tuesday, April 22, 2014

Merawat Luka Caesarean Dengan Suplemen

Suplemen yang sesuai diambil oleh seorang ibu yang bersalin secara caesarean, sebenarnya, ia juga sangat sesuai diambil oleh ibu yang sedang hamil, ibu yang berpantang bersalin normal dan ibu yang menyusukan bayi dengan susu badan secara eksklusif. 

Malahan, suplemen ini juga sesuai diambil, jika anda mengalami mana-mana jenis pembedahan, yang tidak hanya terhad kepada jenis caesarean sahaja. 
Suplemen yang sesuai untuk diambil, adalah seperti berikut:


1. Zinc Complex

  • Penyembuhan luka: Kekurangan zink menyebabkan luka sembuh. 
Badan manusia mempunyai beberapa enzim yang bergantung pada zink, yang menggalakkan sintesis kolagen yang seterusnya membantu dalam penyembuhan luka.


2. B-Complex

  • Sangat penting dalam membantu meningkatkan kadar metabolisma karbohidrat, lemak & protein, anti stress (sebagai penenang), membantu meninggikan sistem pertahanan badan, menukarkan makanan (glukos) kepada tenaga dan membantu ibu-ibu berfikiran positif sentiasa (mood baik). Jadi, bila kurangnya tekanan dan berperasaan gembira, secara automatik susu badan dapat dihasilkan lebih banyak dan berkualiti.
  • Pengambilan pil perancang memerlukan pengambilan suplemen B-Complex yang konsisten kerana pengambilan pil perancang memusnahkan zat vitamin B yang sedia ada di dalam badan si ibu.
  • Vitamin B juga dapat melahirkan wajah ibu yang cantik berseri dan tidak kusam.

3. Vita-Lea Iron Formula

  • Dilengkapi dengan 12 vitamin, 7 galian dan zat besi.
  • Kebiasaannya, pada sekitar usia anak mencecah 6 bulan, kita disyorkan untuk memperbanyakkan sumber zat besi ke dalam makanan anak. Contoh terbaik ialah ikan bilis dan bagi ibu menyusu, multivitamin atau nama lain Vita-Lea telah dilengkapi dengan iron bagi membantu pembesaran anak dengan lebih baik lagi.
  • Ada sesetengah doktor menasihatkan agar ibu yang menyusu perlu memastikan pengambilan zat besi dalam menu harian agar si ibu tidak mudah pitam atau pening selepas memerah mahupun menyusukan anak.
  • Zat besi sangat penting dalam pembentukan sel darah merah. Walau bagaimanapun, multivitamin berserta formula zat besi ini tidak disarankan diambil dengan minuman susu kerana ianya akan mengurangkan keberkesanan penyerapan zat besi oleh badan.

4. Vitamin C 500mg Sustained Release (SR)

  • Sangat penting untuk menjaga salur darah, sebagai antioksidan dan membantu meningkatkan antibodi ibu dan pengambilan Vitamin C membantu meningkatkan kandungan antibodi di dalam susu ibu untuk anak yang sedang menyusu.
  • Jadi, sekiranya anda atau bayi demam, cuma tingkatkan pengambilan vitamin C 500mg SR daripada 1 biji kepada 2 biji sehari. Dan bagi ibu-ibu yg menghadapi puting melecet/luka/berdarah, in sya Allah akan mudah sembuh. Satu lagi, kesannya kulit makin bersih, cerah dan cantik. Vitamin C 500mg SR membantu pembentukan kolagen dengan lebih baik.

5. ESP

  • Ianya sangat penting untuk membina dan memperbaharui se-sel tisu, hormon dan enzim di dalam tubuh.
  • Sangat diperlukan oleh wanita yang sedang mengandung dan menyusukan anak.
  • Penting untuk pembentukan kuku, rambut dan kulit.
  • Protein yang berkualiti sangat membantu pertumbuhan yang baik. Ianya juga dikatakan kunci untuk melawan penyakit.

6. Alfalfa Complex

  • Merupakan suplemen penting untuk merangsang penghasilan susu kerana mempunyai 1001 khasiat.
  • Turut membantu dalam memekatkan susu dan menjadikan susu ibu lebih lemak berkrim.
  • Namun pengambilan dan keberkesanan pada setiap ibu adalah berbeza. Ada yang hanya mengambil 2 biji sehari telah mempercepatkan proses penghasilan susu sehingga mengalami bengkak susu namun tidak kurang juga yang memerlukan 4 atau 6 biji sehari bagi membantu merangsang badan untuk menghasilkan susu dengan lebih cepat.
  • Turut membantu perkumuhan (lebih lawas) dan membuang angin dalam badan. Secara automatik kesan baik pada bayi. Susah bayi nak kena kembung perut.

7. OsteMatrix

  • Setiap 1 biji OsteMatrix mengandungi 250mg kalsium. Magnesium berfungsi untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya..
  • Vitamin D pula untuk merangsang penyerapan kalsium.
  • Kalsium sangat penting untuk pembinaan sel, pertumbuhan gigi dan pembentukan tulang bayi.
  • Tidak mengandungi lemak berbanding bagi ibu yang hanya bergantung dengan produk tenusu.
  • Kalsium penting untuk darah membeku dengan sempurna.

Sumber: http://www.kedaivitaminfatimah.wordpress.com

Jom makan SHAKLEE untuk sihat!


Ingin dapatkan Shaklee Alfafa?
Hubungi Naizatul, sms / whatsapp / viber : 019 4511 649.


* DISCLAIMER: 
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 


Kami ialah Pengedar Sah Shaklee anda di Puncak Alam, Shah Alam 2, Sungai Buloh dan Shah AlamPenghantaran produk Shaklee menggunakan khidmat kurier ke seluruh Malaysia. Hubungi kami di naiey08[@]yahoo.com, atau SMS/WhatsApp ke 019-451 1649 (Naizatul). Jom LIKE FanPage Vitamin Terbaik Teratakniagaku untuk mengetahui Promosi Shaklee serta TIPS kesihatan terkini! 


Sihat Bervitamin
I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Naizatul Hasma (Nai)

ID No. 884995
 SMS/WhatsApp : 019-4511649
 Email : naiey08@yahoo.com
 Fanpage : Vitamin Terbaik Teratakniagaku

No comments :

Post a Comment